Tesla model 3 er bestilt

Til general snak om Tesla Model S, X, 3 og Y.
Besvar
Lasse
Nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12 sep 2019 07:45
Strøm Operatør: Ingen
Bil mærke og model?: Tesla Model 3 LR AWD

Har længe overvejet at skifte min BMW 123d VAN ud, da det til tider er et problem at der ikke at bagsæder i.
Derfor har jeg bestilt en Tesla Model 3 LR AWD med træk og Midnight Silver Metallic :mrgreen:
Hvorfor lige en Tesla? Accelerationen! Men også princippet i at der indtil videre ikke er afgift af betydning. Prøvekørte også en BMW 320d, men prisen er noget højere, især med tilvalg.

Prøvekørte Tesla model 3 sidst i juli.
Lagde lån om i hus i august.
Bestilte bil d. 5 september
Opringning fra Tesla d. 10. september for bekræftelse af bestilling.
VIN dukkede op i sourcecode d. 11. september.
Nu - kan den ikke blive leveret hurtigt nok :D
These users thanked the author Lasse for the post:
Martin Rubeksen
Brugeravatar
Martin Rubeksen
Grundlægger
Indlæg: 22
Tilmeldt: 28 feb 2019 15:29
Geografisk sted: Silkeborg
Strøm Operatør: Clever
Bil mærke og model?: 2 x VW e-Golf 300
Kontakt:

Hej Lasse,

Tillykke med bestillingen, og velkommen til siden.

Glæder mig til en opdatering når du har modtaget bilen :)
VW e-Golf II 2020 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED ;MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro med LTE hotspot, Ambient lys, Dynaudio, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging


VW e-Golf II 2018 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging
Lasse
Nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12 sep 2019 07:45
Strøm Operatør: Ingen
Bil mærke og model?: Tesla Model 3 LR AWD

I går aftes fik jeg en SMS, hvor der står den kan afhentes d. 29/9.
Det er gået noget hurtigere end jeg regnede med, bilen må have været på vej som lagerbil.

Så skal jeg have fundet ud af hvad der skal ske med de 2 gamle biler vi har :)
1. BMW 123d skal have bagsæder og Skoda Fabia skal skrottes.
2. BMW skal sælges privat og Skoda skal køre lidt endnu.
3. BMW byttes med en bil ved forhandler og Skoda skrottes. (Konen vil have en bil med bagdøre..)
These users thanked the author Lasse for the post:
Martin Rubeksen
Brugeravatar
Martin Rubeksen
Grundlægger
Indlæg: 22
Tilmeldt: 28 feb 2019 15:29
Geografisk sted: Silkeborg
Strøm Operatør: Clever
Bil mærke og model?: 2 x VW e-Golf 300
Kontakt:

Hej Lasse,

Så nærmer vi os dagen :mrgreen:

Hvad koster det at få bagsæder på BMW 123d'en?, hvilken model er der tale om?, E87 eller F20?
VW e-Golf II 2020 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED ;MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro med LTE hotspot, Ambient lys, Dynaudio, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging


VW e-Golf II 2018 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging
Lasse
Nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12 sep 2019 07:45
Strøm Operatør: Ingen
Bil mærke og model?: Tesla Model 3 LR AWD

Ja, der går ikke længe nu. Og fakturaen af betalt. :mrgreen:

Du ved jo godt det er en E81 ;)
Jeg har ingen anelse om hvad det skal koste, men gætter på 30-40k, den er indreg. 7/10-08
Det ender nok med at den enten bliver solgt privat, eller byttes til ny mikrobil.
Brugeravatar
Martin Rubeksen
Grundlægger
Indlæg: 22
Tilmeldt: 28 feb 2019 15:29
Geografisk sted: Silkeborg
Strøm Operatør: Clever
Bil mærke og model?: 2 x VW e-Golf 300
Kontakt:

Haha, ærligt så havde jeg faktisk glemt at du var fra bmw1.dk aka bmwforum.dk :mrgreen:

Du kan da bytte den til en ny e-Up? :)

Kan det virkeligt stadig koste så "meget" at ændre registeringen på en 11 år gammel bil?
VW e-Golf II 2020 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED ;MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro med LTE hotspot, Ambient lys, Dynaudio, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging


VW e-Golf II 2018 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging
Lasse
Nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12 sep 2019 07:45
Strøm Operatør: Ingen
Bil mærke og model?: Tesla Model 3 LR AWD

Desværre er der så få 123d til salg, at skat nok ikke kan prissætte de hvide plader korrekt. Eller retter sagt brugtpriser på de få der er til salg er høje.
Jeg er stadig rigtig glad for den, kører som var den ny.
Når der kommer mere afgift på elbiler, så vil jeg ikke komme i en 4 sekunders 0-100 bil, med det som jeg er villig på at bruge på en bil. Og er endda nok gået 100k op i forhold til hvad jeg synes er fornuftigt. Så derfor skal det være nu den skal sælges.
E-up kunne være en mulighed, men for dyr i forhold til nye modeller fra SEAT og Skoda næste år. Har kig på Hyundai I10, meget udstyr og fornuftig garanti. Brugt er mikrobilerne for dyre, så hellere en ny med garanti og samme værditab over 5 år, som en 5 år gammel over de næste 5 år. Skal også kun bruges mellem Hørning og Skanderborg, desværre nødvendigt med bil til det så længe børnene ikke kan klare sig selv.
Lasse
Nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12 sep 2019 07:45
Strøm Operatør: Ingen
Bil mærke og model?: Tesla Model 3 LR AWD

Jeg fik bilen udleveret i Tilst, søndag. d.27/9, gik hurtigere fra bestilling til levering end jeg havde ventet.
Skyldes nok det var en lagerbil et eller andet sted, VIN starter med 38xxxx og de nyeste er over 51xxxx.
Den var i næsten perfekt stand, lille ridse på en dør og bagklap sidder en smule skæv - begge dele noget der rettes.
Opledningen går rigtigt nemt, prøvede Ionity efter udlevering og ellers har jeg bare ladet derhjemme med den medfølgende lader på 16A.
På et tidspunkt får jeg taget lidt billeder og smider her på siden :)

Jeg har fået lavet en bindende vurdering af min BMW 123d for skift til hvide plader - 31.000 kr. Så har en evt. køber jo noget at tage udgangspunkt i om den skal opgraderes med bagsæder eller ej.
These users thanked the author Lasse for the post:
Martin Rubeksen
Brugeravatar
Martin Rubeksen
Grundlægger
Indlæg: 22
Tilmeldt: 28 feb 2019 15:29
Geografisk sted: Silkeborg
Strøm Operatør: Clever
Bil mærke og model?: 2 x VW e-Golf 300
Kontakt:

Tilykke med M3'eren!, hvordan køre den? :D

Da ellers en udmærket pris på ombygning, men jeg formoder de kr. 31.000,- er ren afgift?, hvad koster selve ombygningen så?

Uanset, så skal du da have skiftet den med en EV også? :mrgreen:
VW e-Golf II 2020 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED ;MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro med LTE hotspot, Ambient lys, Dynaudio, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging


VW e-Golf II 2018 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging
Lasse
Nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12 sep 2019 07:45
Strøm Operatør: Ingen
Bil mærke og model?: Tesla Model 3 LR AWD

Den kører fantastisk, tager lige lige den værste stress af at køre i kø :)

Ombygningen af BMW'en er vel gratis, nu når jeg har delene til det. Fik sæde og seler med da jeg købte bilen.
BMW'en står bare til salg, Tesla'en har erstattet den.
Men har en anden bil der skal udskiftes, det bliver nok ikke EV, hvis det skal være en ny. En brugt ved jeg ikke rigtig, medmindre den er rigtig billig.
Besvar