Opladning?..

Til alt det tekniske på og om modellerne fra NISSAN.
Besvar
Claso
Nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10 sep 2019 12:15
Strøm Operatør: Ingen
Bil mærke og model?: Nissan leaf 2013

Hej jeg har lige købt en leaf, 2013, jeg har et spørgsmål, ang ladning, hvor mange kw kan den lades med hjemme? Jeg har en 3,7 kw op lader kan det betale sig at købe en 11kw? Jeg syntes at jeg har læst at den kun kan modtage 3,7 kw passer det?
Mvh Claus
Brugeravatar
Martin Rubeksen
Grundlægger
Indlæg: 22
Tilmeldt: 28 feb 2019 15:29
Geografisk sted: Silkeborg
Strøm Operatør: Clever
Bil mærke og model?: 2 x VW e-Golf 300
Kontakt:

Hej Claus

Leaf årgang 2013 kan kun lade med 3,3 kW (AC), så din nuværende lader kan fint dække dit behov indtil videre.

Din næste el-bil vil dog uden tvivl kunne lade hurtigere end 3.7 kW ;)

Se eventuelt denne side: https://ev-database.org/car/1019/Nissan-Leaf-24-kWh
VW e-Golf II 2020 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED ;MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro med LTE hotspot, Ambient lys, Dynaudio, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging


VW e-Golf II 2018 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging
Claso
Nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10 sep 2019 12:15
Strøm Operatør: Ingen
Bil mærke og model?: Nissan leaf 2013

Tak gælder de 3,7kw også det store stik?
Brugeravatar
Martin Rubeksen
Grundlægger
Indlæg: 22
Tilmeldt: 28 feb 2019 15:29
Geografisk sted: Silkeborg
Strøm Operatør: Clever
Bil mærke og model?: 2 x VW e-Golf 300
Kontakt:

Hej igen,

Det kommer an på hvilket store stik du mener.

Leaf 2013 har "Type 1" stik til AC opladning og "CHAdeMO" til DC opladning (hurtig opladning)

Ved opladning med CHAdeMO er hastigheden 46 kW.
Vedhæftede filer
CHAdeMO.png
CHAdeMO.png (56.57 KiB) Vist 90219 gange
Type 1
Type 1
Type1.png (37.32 KiB) Vist 90219 gange
VW e-Golf II 2020 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED ;MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro med LTE hotspot, Ambient lys, Dynaudio, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging


VW e-Golf II 2018 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging
Claso
Nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10 sep 2019 12:15
Strøm Operatør: Ingen
Bil mærke og model?: Nissan leaf 2013

Jeg takker for dine svar, tak👍
VH Claus
Besvar