Simpel og effektiv opladning i hjemmet

Til snak omkring opladning, ladebokse og ladekabler mv.
Besvar
Tobias83
Nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11 jun 2020 20:34
Strøm Operatør: Ingen
Bil mærke og model?: Ford Kuga PHEV

Hej,

Jeg planlægger at få installeret et 16A CEE stik i garagen (inkl. 5g6mm2 kabel, 20A automatsikring og relæ).

Til bilen (Ford Kuga PHEV) medfølger et Type 2 kabel og et mormorkabel (type 2 <--> Schuko).

Hvordan skal jeg forbinde CEE udgangen og bilen (type 2)? Findes der et Type 2 <--> CEE stik?

Et andet spørgsmål: Relæet i huset. Skal det være Type A eller B (200 kr. vs. 2.000 kr.)?

På forhånd tak.
Brugeravatar
Martin Rubeksen
Grundlægger
Indlæg: 22
Tilmeldt: 28 feb 2019 15:29
Geografisk sted: Silkeborg
Strøm Operatør: Clever
Bil mærke og model?: 2 x VW e-Golf 300
Kontakt:

Hej Tobias,

Man kan godt få et type2 - CEE stik, se f.eks. denne side: https://thecharger.dk/cee-til-type-2-la ... ormorkabel

Spørgsmålet vedr. relæet er for teknisk til mig desværre :)
VW e-Golf II 2020 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED ;MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro med LTE hotspot, Ambient lys, Dynaudio, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging


VW e-Golf II 2018 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging
Besvar