Hurtigste ladeløsning

Til snak omkring opladning, ladebokse og ladekabler mv.
Besvar
Fabrin
Nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 jan 2020 13:53
Strøm Operatør: Ingen
Bil mærke og model?: Mercedes C300de

Hej derude

Jeg får leveret min første hybrid (Mercedes C300de) om få dage og mangler at etablere en ladeløsning.
Bilen leveres blandt andet med 1-faset (blå) CE stik. Jeg har 16 A, 3-faset (inkl 0 og jord) (rød CE) udtag til rådighed.
Uden økonomiske overvejelser omkring EON/Clever abonnement/ladestander mv., burde det nemmeste/hurtigste så ikke være at købe en CE-blå til CE-rød adapter til få hundrede kroner og komme hurtigt i gang?
Nogen forslag og erfaringer?
Brugeravatar
Martin Rubeksen
Grundlægger
Indlæg: 22
Tilmeldt: 28 feb 2019 15:29
Geografisk sted: Silkeborg
Strøm Operatør: Clever
Bil mærke og model?: 2 x VW e-Golf 300
Kontakt:

Hej Fabrin,

Alt efter hvor mange km du køre om måneden, så vil en Clever eller e.on løsning måske være fordelagtig, men det er bestemt ikke noget krav.

Når du skriver at bilen leveres med et blåt CE stik?, hvad mener du så?

Mercedes C300de har type2 stik, så det er vel ikke nok bare og konvertere dit røde CEE stik til et blåt.
VW e-Golf II 2020 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED ;MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro med LTE hotspot, Ambient lys, Dynaudio, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging


VW e-Golf II 2018 (MK7.5):
Udstyr: Adaptiv Fartpilot med Lane Assit & Traffic Jam Assist, Blind Spot, Komfort adgang, Sportssæder i sort læder, LED MID med HBA & DLA, Dynamisk blinklys, Klima, Discover Pro, Bluetooth Business (LTE), Active Info Display, Qi Charging
Fabrin
Nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 jan 2020 13:53
Strøm Operatør: Ingen
Bil mærke og model?: Mercedes C300de

Hej Martin

Tak for svar og forslag.
Pga. de kommende nye beskatningsregler (det er en firmabil) blev leveringen af bilen lige rykket lidt frem, så et EON/Clever abonnement er absolut i tankerne - men de har naturligvis deres respektive leveringstid, derfor min søgning efter en foreløbig alternativ opladnings-løsning.

Mercedes leverer "mormor"-stikket som 1-faset blå CE stik. Jeg har dog talt med en lokal autoriseret elektriker som kan lave en adapter til det tilgængelige 3-fasede "røde" CE udtag. Han har lavet flere ladeløsninger, både "no-name" og EON/Clever. Det eneste man skal være opmærksom på ved adapterløsningen er at "nul-lederen" er monteret korrekt - derfor brugen af en autoriseret elektriker ;)
Dermed er installationen brugbar til langvarig belastning som jo er udfordringen ved brug af "mormorkabel". Så må jeg leve med den nedsatte ladehastighed indtil jeg får en EON/Clever løsning eller lignende på plads.
Besvar